2008年1月3日 星期四

Today/今日



John Davidson - A Kind Of Hush    (1967)


John Davidson - Today

 

Today while the blossoms still cling to the vine

I'll taste your strawberries

I'll drink your sweet wine

A million tomorrows shall all pass away

Ere I forget all the joy that is mine today



I can't be contented with yesterday's glory

I can't live on promises summer to spring

Today is my moment and now is my story

I'll laugh and I'll cry and I'll sing



Today while the blossoms still cling to the vine

I'll taste to strawberries

I'll drink your sweet wine

A million tomorrows shall all pass away

Ere I forget all the joy that is mine today



今天,當花朵依然盛開在藤蔓上

我將品嚐你的草莓

暢飲你甜美的酒

千萬個明日終將逝去

在今天我忘掉所有屬於我的歡樂以前



我不能滿足於昨日的榮耀

我不能活在承諾中,從夏天到春天

今天就是最美的時刻,現在是屬於我的

我要盡情歡笑、哭泣與歌唱



今天,當花朵依然盛開在藤蔓上

我將品嚐你的草莓

暢飲你甜美的酒

千萬個明日終將逝去

在今天我忘掉所有屬於我的歡樂以前

1 則留言:

sunny 提到...

這也是歌譜裡標準曲

彈吉他一定會唱的歌耶

呵呵