2008年1月3日 星期四

Knife (Cuts Like A Knife)/心如刀割




Somebody's Watching Me
(1976)


Rockwell - Knife (Cuts Like A Knife) 

Composers:Rockwell/Norma Helms/Mitch Bottler



You touched my life

With the softness in the night

My wish was your command

Until you ran out of love

Tell myself I'm free

Got a chance of living just for me

No need to hurry home

Now that you're gone



Knife, cuts like a knife

How will I ever heal

I'm so deeply wounded

Knife, cuts like a knife

You've cut away the heart of my life



When I pretend

When U smile to fool my dearest friends

I wonder if they know

It's just a show

I'm on a stage

Day and night

I go through my charade

But how can i disguise

What's in my eyes



I've tried and tried

Locking up the pain I feel inside

The pain of wanting you wanting you



你碰觸了我的人生

以夜的輕柔

我的願望就是你的使命

直到你的愛不再

告訴自己:我是自由的

有個好好過日子的機會

不需急急忙忙趕回家

此刻,你早已離去



像把刀,心如刀割

我怎麼可能痊癒

我深深的受了傷

像把刀,心如刀割

你割去了我生命的核心



當我假裝

笑著欺騙我最要好的朋友

我懷疑他們究竟知不知道

這只是一場秀

我就站在舞台上

日以繼夜

玩著自己的猜字遊戲

但我該怎麼掩飾

我的雙眼



我不斷的嘗試

鎖住內心的痛楚

那種需要你的痛楚

1 則留言:

luka 提到...

Oh!這個男性真是感情豐富.說是重感情可能比較好.聽完.我都不知道該如何安慰他了