2008年1月3日 星期四

500 Miles/離家500哩

這首50'年代的老歌被許多民謠團體翻唱過,但以The Brothers Four及Peter, Paul & Mary演唱的版本最好聽。



The Brothers Four - 500 Miles (Away From Home) 

 

If you miss the train I'm on

You will know that I am gone

You can hear the whistle blow a hundred miles



A hundred miles, a hundred miles

A hundred miles, a hundred miles

You can hear the whistle blow a hundred miles



Lord, I'm one, Lord, I'm two

Lord, I'm three, Lord, I'm four

Lord, I'm 500 miles away from home



Away from home, away from home

Away from home, away from home

Lord, I'm 500 miles away from home



Not a shirt on my back

Not a penny to my name

Lord, I can't go back home this a-way



This a-way, this a-way

This a-way, this a-way

Lord, I can't go back home this a-way



If you miss the train I'm on

You will know that I am gone

You can hear the whistle blow a hundred miles... 



如果你沒趕上我搭的這班火車

你應該知道我已經走了

你可以聽見火車在一百哩外的汽笛聲

一百哩外........

一百哩外........

你可以聽見火車在一百哩外的汽笛聲



上帝,我已離家一百哩,二百哩

上帝,我已離家三百哩,四百哩

我已經離家五百哩

遠離家園........

遠離家園........

上帝,我已經離家五百哩



如今我衣衫襤褸

一文不名

上帝,我不能這個樣子回到家鄉

這個樣子........

這個樣子........

上帝,我不能這個樣子回到家鄉

2 則留言:

sunny 提到...

我也很喜歡 Seven daffodils

sunny 提到...

還有 Tom Jones的 Green green grass home

都讓人想到那個年代

黃昏時候坐在院子裡

拿把吉他唱老歌的日子

這些老歌真像小叮噹的任意門

一下就坐時光機回到過去

真好



不過日子要過啊

該去睡覺了

有空再來分享囉