2010年2月26日 星期五

Imagine/想像


這首歌,獻給今天的自己,及,所有給予祝福的朋友。




Eva Cassidy - Imagine  (2002)


Eva Cassidy - Imagine (2002)

詞、曲:John Lennon

{###_markim/6/1644866401.mp3_###}

Imagine there's no heaven

It's easy if you try

No hell below us

Above us only sky

Imagine all the people

Living for today



Imagine there's no countries

It isn't hard to do

Nothing to kill or die for

And no religion too

Imagine all the people

Living life in peace



You may say that I am a dreamer

But I'm not the only one

I hope someday you'll join us

And the world will be as one


Imagine no possessions

I wonder if you can

No need for greed or hunger

A brotherhood of man

Imagine all the people

Sharing all the world



*You may say that I am a dreamer

But I'm not the only one

I hope someday you'll join us

And the world will be as one (*)



想像

想像這世上沒有天堂

這很容易,只要你試試看

在我們腳下沒有地獄

只有頭上的一片藍天

想像所有的人

都為當下而努力活著



想像這世上沒有國界

試試看,這並不難

沒有殺戮,沒有犧牲

也沒有宗教之分

想像全人類

都生活在和平之中



你可以說我是個夢想者

但我並非唯一的一個

但願有一天你能加入我們

全世界就像一家人


想像這世界沒有佔有

我不知你能否做到

不再有貪婪與飢餓

四海皆兄弟

想向全人類

共享這美麗世界



*你可以說我是個夢想者

但我並非唯一的一個

但願有一天你能加入我們

全世界就像一家人 (*)

2 則留言:

S 提到...

真愛聽她的歌聲

聽著聽著就算睡著

也是美夢

醒來因為這聲音

生活還是很美好

老秤錘 提到...

哈尼!



糟糕了啦

我忘記你的生日了啦

該怎麼辦了啦

連一句即時的生日快樂也沒送到了啦

不然我讓你抓去「阿魯巴」好了啦



祝福晚了幾天到,因為信鴿中了禽流感,所以飛得慢一點,不知不覺你又

多年輕了幾天...cccccccc....